POGOSTA VPRAŠANJA

Kako je s kvaliteto, funkcijo in garancijo popravljenih delov?

Pri nas opravljamo kvalitetna popravila plastike. Vsi popravljeni deli so funkcijsko enakovredni novim. Z reklamacijami se običajno ne srečujemo, v primeru, da do nje pride, ponovno izvedemo popravilo ali vrnemo denar.

Koliko stane popravilo plastike?

Običajno stane popravilo od 5 do 30 EUR na kos plastike.

Ali popravite vsako plastiko?

Popravljamo samo dele, ki jih je smiselno popravljati. Plastike, ki je preveč deformirana, jo preveč manjka ali je nova poceni običajno ne popravljamo. Na splošno velja, da mora popravljeni del prinesti nam in kleparju zaslužek, stranki pa občuten prihranek.

Zakaj mi na servisu niso odbijač popravili, ampak so mi ga zamenjali z novim?

To je pogosta praksa avto remontnih delavnic. Za takšno obnašanje obstajata dva razloga. Prvi je želja po čim večjem dobičku. Najlažje je po telefonu naročiti nove dele, po možnosti kot originalne, ki so najdražji in pri tem dobiti od 15 do 25% rabata. Naročeno robo dobijo dostavljeno v delavnico. Priznajte, lahek zaslužek za malo vloženega dela. Potrebno je samo prepričati stranko, da je to tako in da drugače ne gre. Drugi razlog pa se skriva v nezaupanju. Veliko primerov je, ko so kleparji sami varili ali pa so dali v popravilo nekemu varilcu, ki delo ni dobro opravil. Prišlo je do reklamacije in seveda s tem tudi do dodatnih stroškov in hude jeze.

Avto imam v garanciji / kasko zavarovan / običajno zavarovan. Ali se mi splača plastične dele popravljati?

Vozilo, ki je v garanciji morate servisirati pri pooblaščenem servisu in poškodovane dele zamenjati z originalnimi. Pri kasko zavarovanih vozilih kjer ste vi povzročitelj škode, se splača popravljati samo poškodbe kjer so stroški popravila manjši od izgube bonitete pri sklepanju naslednjih zavarovanj.

Če ste sami krivi za nastalo škodo in imate običajno zavarovano vozilo se splača čim več delov popraviti. Vozilo, ki ga zavarovalnica oceni kot 'totalka', lahko popravite za denar, ki ga dobite, smo z starimi in popravljenimi deli.

Ali popravite tudi poškodovan hladilnik za vodo in klimo?

Če ima hladilnik za vodo manj kot 150 000 km in je bil pri nesreči poškodovan na satju ali plastiki, ga je običajno možno dobro popraviti. Hladilnik, ki ima več kot 150 000 km, ki je spustil sam od sebe, nima smisla popravljati, ker je iztrošen (prežgan).

Popravilo klima hladilnika je zelo delikatno zaradi visokih pritiskov. Obnese se samo popravilo manjših mehanskih poškodb in če hladilnik ni starejši od štirih let. Starejši hladilniki so običajno nagrizeni od soli in jih ni smiselno popravljati.

Imam napravo za varjenje plastike in sem že večkrat poskušal kaj zavariti. Zakaj moji zvari ne držijo?

Nekatere plastike je možno samo variti, nekatere variti in lepiti ter druge samo lepiti. Varjenje plastike je največkrat uporabljen postopek pri popravilu plastike. Upoštevati moramo, da se varijo samo nekatere plastike iz skupine termoplastov. Zaradi tega je pri popravilu bistveno, da prepoznamo vrsto plastike. S postopkom prepoznavanja ugotovimo ali je le-ta varljiva in kateri dodajni material bomo uporabili. Pri varjenju plastike velja enako načelo kot pri varjenju kovin. Dodajni material mora biti iz enakega ali boljšega materiala kot je osnovni. S pomočjo dodajnega materiala in dovedene toplote, staljene dele med seboj spojimo. Postopek je na prvi pogled zelo preprost, kljub temu pa za kvalitetne zvare potrebujemo večletno prakso. Najzahtevnejše je vodotesno varjenje plastike z oznako PA(poliamid).

Ali bo držalo, če plastiko zalepim s sekundnim ali termo lepilom?

To sta najbolj neprimerna lepila za spajanje plastike. Plastike, ki so zapacane z vsemi mogočimi lepili pri nas običajno ne sprejemamo v popravilo.